truva atı

birinci sınıfa yeni başlayıp ilk defa kordona giden öğrencinin kendini ele verdiği noktadır.
sadece bir defa çekilirsin. o da ilk gündür
genelde hayallerde çok büyütülen,tanıdık gelince ilk fotograf çektirdigi yer
küçüklükten beri çanakkaleye gidip geldiğim ve 8 yıldır çanakkalede yaşadığım için hiç çekinmediğim foto
hiç yapmadığım olay. ne gerek var orijinal değil bir şey değil
mezuniyette diploma yanında o resimde olmalı illa
çanakkale'ye geldiğim günden beri önünde fotoğraf çekilme gafletinde bulunmadım kendimle bir kez daha gurur duyuyorum.
şehir dışından gelen her müsafir ile tekrar tekrar çektirilir.
çanakkale'li olmayanlar bilmez, soğuk günlerde atın altında oturup ısınılır, bir çeşit bermuda şeytan üçgeni gibi garip bir etkisi var, soğuk ve rüzgar almıyor
beş yıl burdayım elbet bi gün çekilirim ya diye düşündürüyo ama tahminimce hiç fotoğrafım olmadan mezun olcam
çok güzel bir şey ortaya çıkılacağını sanıp bir şeye benzemeyen fotoğraf
''ben artık çanakkale'ye geldim'' ifadesi veren, genellikle ilk gün önünde fotoğraf çektirilen yer. (bkz:memlekete dönerken feribottan atılan snap) aynı değere sahip başlık.
okul kaydı için gerekli olan vesikalığın yanı sıra zorunlu olan fotoğraftır.
çanakkaleli iseniz fotoğrafınızın olmama ihtimali yüksek ancak ordan geçerken mutlaka biri fotoğrafını çekmenizi istemiştir
odysseus'un truva surlarını aşmak ve şehre gizlice girmek için yaptırdığı tahtadan at maketidir. aynı zamanda sarhoş olan nice insanların üzerine çıkmaya çalışmakla beraber istanbula sürmeye çalıştığı makettir.
turla gelen insanlar istisnasız selfi çubuklarıyla her açıdan almak ister
çanakkaleli olmayanları buradan ayırt edebilirsiniz.
sen o atla “çanakkale’deyim” demek için fotoğraf çekiliyosun ama onu üstüne çıkıp sürmeye çalışan var. hatta bu uğurda çakılıp ölen...
3. senem hala truva atında fotoğrafım yok ama mezun olmadan çekileceğim.
birinci sınıfım ama hiç o fotoğraf klişesine girmedim. hâlâ o klişeyi yapmayan varsa parti kuralım
çanakkale’nin eiffel i gibi bişey, valilik tarafındaki mermer kadırgaya oturularak çekilenler favorimdir
üç senedir çanakkale'de okuyorum ama o atla bir tane bile fotoğrafım yok. benim neyim eksik!
ben de çekenlerdenim...
hikayesi, efsaneleri, ihtişamı çekici gelen tarafları. şöyle bir durum var bu yazdıklarım dışında "ben de çanakkale'deyim. bakın görün işte!" kafası. bu kafayı yargılayamam. çünkü çanakkale'de. paylaşmak istemiş, özgür. çok da şey yapmamak lazım...
boyumun kısa oluşundan aynı kareye denk gelemediğimden,uzakta çekilince pire gibi göründüğümden çekilemediğim fotoğraftır.topuklu ayakkabı alıp onunla çekinsem anca.
sen yıllarca o fotoğrafı çekilmemeyi başar, sevgilinin annesi gelince onunla fotoğraf çekil orada. bir de malak gibi sırıtmıştım. velhasıl anı içeren fotoğraftır.
  • /
  • 2
İletişim - Kurallar